30 August 2010, 22:05
Arjan. schreef:[offtopic]
1100 kilo? Dacht dat ze lichter waren, mijn 240 weegt ruim 1200...
Hou mijn ogen zeker open, een 300 staat zeker nog op het verlanglijstje (mijn opa had er ooit een en blijft toch kriebelen...) Pas van plan om bij een witte MkII 360 GLT te gaan kijken, maar hij had hem net verkochtVolgende keer minder lang nadenken en gewoon doen dus...
[/offtopic]
EDIT: Het kwartje valt nu pas, een DLS en een GLS :o Dat kan er maar een zijn. Heet je toevallig volvofiel op het V3C-forum?
Haha, ja inderdaad.
Ik heb hier ook een account omdat hier veel meer technische kennis van de 2-liter zit

Die GLT was ook een buitenkans, minstens even zeldzaam als een DLS/GLS. Komt vanwege het spijltje in de portieren.
Die 360 die nu te koop staat... naar mijn mening is de prijs te hoog. Daarom rijd ik nog steeds die 345; een 200 is me veel te duur, zowel in aanschaf als verbruik.
Ik ben een rustige rijder en als ik de 345 nu eindelijk eens een beurtje zou geven, moet ik de 1:13 kunnen halen. Ik rijd nu 1:12 gemiddeld. In Duitsland 98 tanken voor 1:439 en ik ben tevreden.
In het begin heb ik wel veel problemen met het ding gehad, maar ik geloof dat de 345 nu eindelijk overtuigd is dat rijden beter is dan stilstaan. Ik heb nu al bijna 1000 km gereden zonder de kap een keer open gehad te hebben; dat hoefde ik vorig jaar niet te proberen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL