30 August 2010, 21:49
In Nederland niet meer iig ;D
Er zijn er bar weinig overgebleven. De mijne is ook niet origineel Nederlands (ik heb een Belgische).
Als je een GLS/DLS ziet => meteen een foto maken en vragen of 'ie te koop is, maar ik denk niet dat je er een zult vinden.
In het hoge noorden (Scandinavië) duikt er af en toe nog een op. In Nederland ken ik 4 345GLS'en (heb ik drie jaar over gedaan, kun je nagaan), 2 343GLS'en, 1 345DLS en 3 343DLS'en (allemaal in bezit van leden van de Volvo 300 Club). Die S staat voor de 2-liter motor trouwens.
De 360 (opvolger van de DLS/GLS) begint ook zeldzaam te worden (er zijn er in NL nog zo'n 300 over).
Mijn exemplaar heeft de tand des tijds niet heel goed doorstaan. De lak begint slecht te worden. Er is ook al flink aan gelast. Maar o o, wat rijdt dat lekker, zo'n B19A op 1100 kilo....
PS Ik heb ook nog een 343 DLS, HY-52-XX. Heeft een ander frontje, is ook ruim een jaar nieuwer (en is morgen jarig bedenk ik me net).
Er zijn er bar weinig overgebleven. De mijne is ook niet origineel Nederlands (ik heb een Belgische).
Als je een GLS/DLS ziet => meteen een foto maken en vragen of 'ie te koop is, maar ik denk niet dat je er een zult vinden.
In het hoge noorden (Scandinavië) duikt er af en toe nog een op. In Nederland ken ik 4 345GLS'en (heb ik drie jaar over gedaan, kun je nagaan), 2 343GLS'en, 1 345DLS en 3 343DLS'en (allemaal in bezit van leden van de Volvo 300 Club). Die S staat voor de 2-liter motor trouwens.
De 360 (opvolger van de DLS/GLS) begint ook zeldzaam te worden (er zijn er in NL nog zo'n 300 over).
Mijn exemplaar heeft de tand des tijds niet heel goed doorstaan. De lak begint slecht te worden. Er is ook al flink aan gelast. Maar o o, wat rijdt dat lekker, zo'n B19A op 1100 kilo....
PS Ik heb ook nog een 343 DLS, HY-52-XX. Heeft een ander frontje, is ook ruim een jaar nieuwer (en is morgen jarig bedenk ik me net).
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL