16 August 2010, 20:26
Ik heb ook (net als Carlo hier adviseert) zowel nieuwe veren rondom (achterin de 'standaard 245' versie vanwege gewicht gastank, zonder dat het een dreunbak werd) als de Monroe originals (achter) eronder gezet toen ik mijn auto opknapte. Dat hij 'dweilt' na de nieuwe schokbrekers kan ik niet vinden: ik vind het juist een heel andere auto geworden - in positieve zin. Ook met mensen achterin gereden, echt een stuk beter dan daarvoor (met slepende spatlappen :
).
Maar een 240 is inderdaad in geen enkel opzicht te vergelijken met een V70. Tevens zijn nivomats (althans in de 945 van mn vader) wat straffer afgeveerd dan een versie zonder niveauregeling, zeker wanneer ze hun werk doen bij zware belading. En die dingen zijn duur... heel duur.
). Maar een 240 is inderdaad in geen enkel opzicht te vergelijken met een V70. Tevens zijn nivomats (althans in de 945 van mn vader) wat straffer afgeveerd dan een versie zonder niveauregeling, zeker wanneer ze hun werk doen bij zware belading. En die dingen zijn duur... heel duur.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)

