12 August 2010, 08:05
Martin245 schreef:242-turbo schreef:.....onder andere dat de renault de motor dwars heeft en de kracht op die wijze verdeeld over het hele front en de volvo uiteraard een lijn motor zodat de volvo de klap moet opvangen op 1 kokerbalk omdat de renault langs de motor schaaft. vind je het gek dat je dan je stuur tegen je knar krijgt.........
Vind ik dan weer geen reëel antwoord. Dat zou inhouden dat je in het vervolg bij een dreigende frontale aanrijding de discipline zou moeten hebben om NIET de aanrijding te proberen te vermijden (met wrs de gefilmde aanrijding als gevolg) maar zo nauwkeurig mogelijk te mikken op het front van de tegenligger. Ik zou daar geen geld op inzetten. :
haha, dat doe ik liever wel mocht er geen andere optie zijn. zelf ondervonden, met een 740 type 1 met trailer en daarop 940 (samen een slordige 3,5ton) precies in lijn achterop een vito gereden. nieuwe vito was afgeschreven en bij de 740 was het sierstripje onder de koplamp eruit geschoten. dat was mijn enige schade 2-3 jaar geleden, geen kokerbalk krom of wat dan ook
dus ja, ik kies liever (voor zover dat kan) voor in lijn frontaal dan half frontaal met het voordeel van de airbag in de v90...