23 July 2010, 12:54
Theorie;
In universele garages heeft men niet altijd de info/tijd om info op te zoeken om een motor op "nul" te zetten om bijv. de distributieriem te vervangen.Een truckje is dan de motor zelf te markeren met een witte stift en daarna die markeringen weer te gebruiken als de nieuwe riem er weer om gaat of de cilinderkop weer teruggeplaatst wordt of noem maar op.
Die methode hoeft helemaal niet verkeerd te zijn hoor, ik ken goede monteurs die perfect werk leveren en ook standaard zo werken.
Maak je gebruik van fabrieksgegevens dan negeer je de witte markeringen gewoon.
In universele garages heeft men niet altijd de info/tijd om info op te zoeken om een motor op "nul" te zetten om bijv. de distributieriem te vervangen.Een truckje is dan de motor zelf te markeren met een witte stift en daarna die markeringen weer te gebruiken als de nieuwe riem er weer om gaat of de cilinderkop weer teruggeplaatst wordt of noem maar op.
Die methode hoeft helemaal niet verkeerd te zijn hoor, ik ken goede monteurs die perfect werk leveren en ook standaard zo werken.
Maak je gebruik van fabrieksgegevens dan negeer je de witte markeringen gewoon.