20 July 2010, 22:56
240diesel schreef:Ik ben heel blij met Volvo's hang naar veiligheid.
Jammer alleen dat mensen de veiligheidsuitrusting soms misbruiken om sneller te kunnen gaan rijden.Op die manier vertaald meer veiligheid zich dan soms in meer snelheid........ >
Bovendien; jij/wij kunnen dan wel veilig zitten/ons veilig wanen, buiten de auto is er ook nog (kwetsbaar) leven dat respect verdiend.
Ik heb in mijn jarenlange woon-werk-fietservaring wel ontdekt dat ik vaker bijna ben aangereden door het duurdere segment auto's dan het goedkopere.
Ik weet het ik generaliseer, bovendien staan mijn opmerkingen geheel los van dit specifieke ongeval.Ik wil niets suggereren over (eigen) schuld in dit geval!Ik ben heel blij dat het gezin dit heeft overleeft en wens ze sterkte met de verwerking/nasleep.
Ben ik volledig met je eens! Heb zelf op de fiets ook gemerkt dat hoe groter en zwaarder de auto is, des te luier en onoplettender er wordt gereden. Immers, niemand kan een kluis van een auto wat maken. Ik denk dat wanneer je een auto hebt waarbij je knieeen de enige kreukelzone zijn, dit wel goed is voor de oplettendheid in het verkeer!
Waar het hart Volvo van is...