19 July 2010, 20:50
ruuds70 schreef:psmans83 schreef:ruuds70 schreef:Ik zie heel wat leuke, praktische en mooie oplossingen om navigatie en de daarbij behorende kabels kwijt te komen. Mooi. Wat me echter ook opvalt is dat bij al deze gedreven 240 piloten een originele Volvo radio ontbreekt :-\ en dat vind ik dan wel weer jammer.
Ik zou met alle plezier een originele Volvo radio erin zetten (als ik die al zou hebben), maar MP3/CD is toch ook wel erg leuk, en met van die fm-zenders en tape-naar-3.5mm-plug-adapters vind ik de geluidskwaliteit wel erg slecht.
Toch gebruik ik dat soort spulletjes, Volvo CR 906, 6 cd wisselaar en zo'n cassettebandje aan een houder voor de Ipod. De speakers, ook van Volvo zijn wel wat moe ondertussen, dus daar moet ik eens nieuwe(re) voor vinden. Voor de rest, perfect bij de tijdsgeest van de midden negentiger jaren.
Een orginele volvo radio uit de laatste jaren van de 240 zou ik heel graag willen hebben
, maar ze zijn nou niet echt makkelijk te vinden (die oudere types die onderin het dashboard passen vind ik niet staan in een 90-er) en ik ben nou niet zo'n originaliteitsfreak dat ik hoge bedragen over heb voor een oude radio als ik er ook een moderne radio met alles op en aan voor kan kopen. Zo'n becker is heel erg mooi maar dat vind ik echt veel te duur, zeker aangezien ik toch al een tomtom heb die we in 2 autos gebruiken en een carkit levensgevaarlijk vindt en dus ook niet wil gebruiken. Dan is ruim 500 euro voor een radio wel erg veel.....
Ik vind het trouwens wat anders worden als dit niet mijn dagelijkse vervoer zou zijn, voor een "hobby" auto voor erbij zou ik zeker een originele radio gebruiken. (of geen radio als die er ook niet origineel in zou hebben gezeten).
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw