Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bobine & verdeler
de bobine moet je vervangen als deze niet meer de ohm waardes haalt op het primaire en secundaire circuit zoals dat is voor geschreven in de tech specs.
De exacte waardes heb ik niet bij de hand maar die staan in de Haynes manual.
Vaak is het extreem heet worden van de bobine een goeie indicatie dat íe bijna overleden is.

De verdeler zelf hoef je niet te vervangen maar de verdelerKAP en ROTOR wel.
De kap moet je inspecteren op zwarte haarscheurtjes en op slijtage van de centrale contactstift en de 4 stiften waar de rotor langs draait, deze mogen niet te ver zijn ingesleten omdat dan de overslag afstand te groot wordt, je houdt dan te weinig vonk energie over voor een fatsoenlijke vonk in de bougie.
Zeker de kap vind ik een gewoon slijtage onderdeel. De rotor kan vaak wat langer mee maar ook die pit in en slijt. Je mag trouwens ook geen weerstand meten tussen het centrale punt van de rotor en de verste tip. ALles boven 0 ohm is foute boel.

Spul is trowuens best prijzig: 54 euro voor orginele Bosch kap en Bosch rotor, imitatie spul zal een stuk goedkoper zijn. Mara zeker bij turbo-motoren zou ik geen risico's nemen en Orginele Bosch onderdelen gebruiken.

Antwoord

Berichten in dit topic
Bobine & verdeler - door korre - 12 July 2010, 20:45
Bobine & verdeler - door Marc1970 - 12 July 2010, 22:21
Bobine & verdeler - door janspeed - 13 July 2010, 15:47
Bobine & verdeler - door 242-turbo - 13 July 2010, 17:31
Bobine & verdeler - door noobaddieizpurvekd - 18 September 2010, 19:32
Bobine & verdeler - door janspeed - 19 September 2010, 22:09
Bobine & verdeler - door 242-turbo - 20 September 2010, 08:18

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)