5 January 2006, 21:39
Jw240 schreef:Peter Timmer schreef:Als je weer vergeet een nieuw ringetje te kopen voor je carterplug, kun je de oude ook even uitgloeien. Uitgegloeid koper word zacht, zodat het zich weer zal voegen naar de ondergrond als het aangedraaid word. Om het uit te gloeien heb je genoeg aan een soldeerbrandertje. Hang het ringetje ergens aan op en stook het met de brander net zolang warm tot het helemaal "kersrood" is. Even af laten koelen en klaar ben je.
ja dit werkt perfect!
zo te horen zit het wel goed met de olie!
hmm wat kan het nu veroorzaken...
Is het zeker dat de druk niet goed opbouwt? Er zit toch een oliedrukmeter in? Misschien dat de kabels van de rotte bedrading even het lampje wat langer aanlaten doordat de motor wat extremer trilt tijdens het starten?
Ik zie mezelf onder de auto staan met een gasbrander, een tang en het ringetje... en dan valt de laatste druppel uit het carter :oops:
Nee, ik begrijp de methode en zal m de volgende keer toepassen

De rotte-kabel-redenatie klinkt aannemelijk, echter dat zou het 'geklop' van de motor niet verklaren :?:
Gr :wink:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter