Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schudden en beven ( en een beetje rammelen)
Dank jullie voor de raad!

Dat van die choke wist ik niet maar m'n kennis van automechanica stopt bij de carburatoren techniek van de jaren '70. Als jonge en onervaren snaak heb ik toen vele zondagen onder de kap van m'n Corollatjes doorgebracht. Ik heb er 5 'versleten' in nog geen drie jaar tijd! Maar ik was dan ook een bevoorrechte gebruiker, m'n oom had een Toyota garage…
Toen ik 18 werd kon ik bij hem, voor een appel en een ei, een tweedehandse Corolla kopen en kreeg er 6 maanden garantie boven op. Na met moeite 4 maanden zat ik er al door, het dingetje was dan ook bijna 7 jaar oud en op. Maar geen nood, ik kreeg een andere onder garantie, m'n oom had er zeker wel tien staan op de weide achteraan de garage, zo gezegde 'verplichte' overnames om een nieuwe te kunnen verkopen. Dat was een ware onderdelen goudmijn om m'n Corollas rijdend te houden. Een tijdje had ik er een mosterdgele met een groene motorkap, een rode deur en een zwarte vleugel en de grille van een ander bouwjaar, alles zelf samen gesteld, maar het werkte (met pop-revetten en Parker vijzen kun je veel). Eens heb ik eigenhandig in ÃÃn weekend een motortje gewisseld. Een 1200 cc met de bak eraan nam je zo onder de arm en had niks om het lijf.
Ik zou dat nu niet meer doen, de techniek van m'n 940 is te complex, ik heb de ondervinding niet en zeker geen tijd meer. Alhoewel ik het zeer graag doe.

Over m'n ervaringen met de Cortina Lotus, met twee dubbele Webers, vertel ik een andere keer. Die schitterende zuipschuit reden wij spijtig genoeg binnen de kortste keren in de prak…

En voor de Nederlanders, de 11de wordt de dag des oordeels… Good luck!
Antwoord

Berichten in dit topic
Schudden en beven ( en een beetje rammelen) - door Philippe - 7 July 2010, 07:59

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)