6 July 2010, 11:57
Starten doet ie na de eerste slag en 'trekken' en accelereren doet ie ook goed, ben vorig weekend naar Duitsland geweest (1300 km H/T) en ik moest hen bijna inhouden op de autobahn! Het gemiddelde verbruik was ongeveer 10L/100 km 95 oct. benzine met soms (veel) een top van 140 km/h, niet zo slecht. Wie weet is het ÃÃn cilinder die niet zo goed mee wil, een minder goede 'bougie' (hoe noem je dat in 't schoon Vlaams), maar dan zou ie niet zo goed trekken, dacht ik zo.
Of kan het dat door het warmere weer de automatische choke niet meer aangaat (= normaal), de boel een beetje ontregeld is en bij gevolg het mengsel in vrijloop te arm is? Eigenlijk is het wel wat begonnen met de hogere dag temperaturen. De toerenteller duidt tussen de 800- en 1000 t.p.m. aan in vrijloop wat nogal normaal is (of niet?).
Dat koelwater lek kan ik maar niet vinden, misschien lekt het alleen als de motor warm is en dan de druk hoger is, verder zoeken.
Of kan het dat door het warmere weer de automatische choke niet meer aangaat (= normaal), de boel een beetje ontregeld is en bij gevolg het mengsel in vrijloop te arm is? Eigenlijk is het wel wat begonnen met de hogere dag temperaturen. De toerenteller duidt tussen de 800- en 1000 t.p.m. aan in vrijloop wat nogal normaal is (of niet?).
Dat koelwater lek kan ik maar niet vinden, misschien lekt het alleen als de motor warm is en dan de druk hoger is, verder zoeken.