Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moeite met oliedruk opbouwen
Jw240 schreef:Hey..

Gisteren klonk het blok nog goed vond ik 8)

let wel op met goedkope olie, de lagers van een turbo kunne er vaak niet zo goed tegen, maar met rustig rijden moet het kunnen denk ik..
soms wil de buis van de oliepomp naar de rest van het blok langzaam losraken, maar ik geloof dat dat alleen een issue was bij sommige late B230's...
is het een origineel volvo filter? voor de rest geen lekkages? hoe is de druk tijdens het rijden?

soms kunnen de motorlagers beschadigen door lang stilstaan, maar dan zou het probleem er al vanaf het begin zijn..

Vaak zit er veel drab in het blok na lang stilstaan.

De druksensor zit na het oliefilter in de route van de olie, dus als het filter verstopt is kan dat ook problemen geven..

Ja klopt! Toen ik bij je wegreed deed het euvel zich niet voor. Helaas daarvoor en daarna wel Cry

Met de wetenschap er 'te dikke olie bij koude temperathuur' in te hebben zitten, ontzie ik ook echt de turbo. Heb zelfs pas 1x de 4000 toeren aangetikt Wink Verder is de goedkope olie ruim voorzien van stempels van diverse fabrikanten (waaronder Volvo) en staat er uitdrukkelijk op dat deze geschikt is voor turbo-motoren. Neemt niet weg, ik ben helemaal geen fan van goedkope olie! Het is ook maar om de motor een beetje te spoelen.

Filter is origineel Volvo en nog geen 1000 dkm geleden vervangen (samen met de olie dus).

Ik heb een redelijke lekkage aan de carterplug. Het ringetje is al ettelijke malen losgeweest (dus verwrongen) en ik was vergeten een nieuwe pakkinkje te kopen. :oops:

Druk tijdens het rijden en na een paar keer 'bok bok' is altijd prima in orde.

Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Berichten in dit topic
Moeite met oliedruk opbouwen - door thuur - 5 January 2006, 15:22
Moeite met oliedruk opbouwen - door Jw240 - 5 January 2006, 16:08
Moeite met oliedruk opbouwen - door thuur - 5 January 2006, 16:53
Moeite met oliedruk opbouwen - door Peter Timmer - 5 January 2006, 18:16
Moeite met oliedruk opbouwen - door Jw240 - 5 January 2006, 20:44
Moeite met oliedruk opbouwen - door thuur - 5 January 2006, 21:39
Moeite met oliedruk opbouwen - door kaasie - 5 January 2006, 21:49
Moeite met oliedruk opbouwen - door Jw240 - 6 January 2006, 00:16
Moeite met oliedruk opbouwen - door Lukas Lagerweij - 6 January 2006, 02:22
Moeite met oliedruk opbouwen - door thuur - 6 January 2006, 17:35

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.447 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)