Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schudden en beven ( en een beetje rammelen)
#1
Sedert enkele weken schut en beeft m'n 1996 940 estate 2,3 benzine turbo in vrijloop, net een ÃÃn cilinder motorfiets van weleer, het hitte schild rond de katalysator rammelt er door. Wat opvalt is dat dit minder voorkomt, alhoewel, als hij nog koud is (in zo verre dat kan met dit weer).

Wat er ook nog bij komt is dat het koelwater om de haverklap leeg is, na ongeveer elke 500 km moet er 1 L bij in het reservoir tankje. De radiator is nog maar 2 jaar 'nieuw'.
Aan de kant van de turbo zit de motor, de leidingen en het motorhuis onder de witte spatjes.

En zoals alle 'goede' dingen per drie komen : de bovenkant van de motor, net rond het vuldop, zit altijd onder de olie. Die overlopende olie druppelt dan op de uitlaat en turbo, met de nodige geur van verbrande olie en bijhorende rook...

Wat nu gedaan? ???
Antwoord


Berichten in dit topic
Schudden en beven ( en een beetje rammelen) - door Philippe - 5 July 2010, 20:22

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)