5 January 2006, 16:08
Hey..
Gisteren klonk het blok nog goed vond ik 8)
let wel op met goedkope olie, de lagers van een turbo kunne er vaak niet zo goed tegen, maar met rustig rijden moet het kunnen denk ik..
soms wil de buis van de oliepomp naar de rest van het blok langzaam losraken, maar ik geloof dat dat alleen een issue was bij sommige late B230's...
is het een origineel volvo filter? voor de rest geen lekkages? hoe is de druk tijdens het rijden?
soms kunnen de motorlagers beschadigen door lang stilstaan, maar dan zou het probleem er al vanaf het begin zijn..
Vaak zit er veel drab in het blok na lang stilstaan.
De druksensor zit na het oliefilter in de route van de olie, dus als het filter verstopt is kan dat ook problemen geven..
Gisteren klonk het blok nog goed vond ik 8)
let wel op met goedkope olie, de lagers van een turbo kunne er vaak niet zo goed tegen, maar met rustig rijden moet het kunnen denk ik..
soms wil de buis van de oliepomp naar de rest van het blok langzaam losraken, maar ik geloof dat dat alleen een issue was bij sommige late B230's...
is het een origineel volvo filter? voor de rest geen lekkages? hoe is de druk tijdens het rijden?
soms kunnen de motorlagers beschadigen door lang stilstaan, maar dan zou het probleem er al vanaf het begin zijn..
Vaak zit er veel drab in het blok na lang stilstaan.
De druksensor zit na het oliefilter in de route van de olie, dus als het filter verstopt is kan dat ook problemen geven..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

