19 June 2010, 23:36
hier nog een E85 gebruiker. let op! wel 45% grotere injectoren gebruiken!.
Auto loopt als een kogel. Motor draait er extreem mooi op. Ik kan veel meer boost gebruiken als voorheen.
Mijn auto heeft ook een Vialle LPi-installatie. Voor dagelijks rijden start ik alleen op E85. Het rijden gebeurt op LPG. Hierdoor is het verkrijgbaarheidsprobleem verwaarloosbaar ( ik tank hooguit 2x per jaar een halve tank vloeistof).
De prijs van E85 is NU (19-06-2010) euro1,24. Ik tank het bij Tamoil in Eindhoven (in de buurt van het DAF museum.) Da's flink goedkoper dan euro95. Maar wel RON105. Dus als ik eens wil uitkuren op een circuit dan kan dat perfect op E85.
Over ron95 in je K-jet Volvo. als je motor daarop pingelt is er iets mis. De geadviseerde benzine voor een B230FT en B200FT is RON95. 8,7:1 compressie. En daar doen ze het 2-3ton op.
Octaan booster: in de rally en racewereld mengden ze altijd Tolueen bij de benzine! Tolueen is een echte octaanbooster. Maar ook erg giftig en vluchtig dus er mee omgaan is niet echt aan te raden.
Auto loopt als een kogel. Motor draait er extreem mooi op. Ik kan veel meer boost gebruiken als voorheen.
Mijn auto heeft ook een Vialle LPi-installatie. Voor dagelijks rijden start ik alleen op E85. Het rijden gebeurt op LPG. Hierdoor is het verkrijgbaarheidsprobleem verwaarloosbaar ( ik tank hooguit 2x per jaar een halve tank vloeistof).
De prijs van E85 is NU (19-06-2010) euro1,24. Ik tank het bij Tamoil in Eindhoven (in de buurt van het DAF museum.) Da's flink goedkoper dan euro95. Maar wel RON105. Dus als ik eens wil uitkuren op een circuit dan kan dat perfect op E85.
Over ron95 in je K-jet Volvo. als je motor daarop pingelt is er iets mis. De geadviseerde benzine voor een B230FT en B200FT is RON95. 8,7:1 compressie. En daar doen ze het 2-3ton op.
Octaan booster: in de rally en racewereld mengden ze altijd Tolueen bij de benzine! Tolueen is een echte octaanbooster. Maar ook erg giftig en vluchtig dus er mee omgaan is niet echt aan te raden.

