16 June 2010, 11:30
De turbo kan voor of na de carb, ervoor is wat makkelijker behalve dat je dan geen intercooler kan gebruiken.
Erna dan moet je ten eerste een luchtdichte carb hebben en ten tweede iets om een luchtdrukverschil tussen venturi en vlotterkamer te maken (anders wordt de benzine niet omhoog gezogen maar naar beneden gedrukt). Een iets geimproviseerde oplossing daarvoor is rondom de hele carb een luchtdichte doos met daarin turbodruk te maken.
De R sport kit heeft zo te zien een luchtdichte Stromberg met turbodruk in de vlotterkamer na de turbo. En ook een aangepaste benzinepomp.
Erna dan moet je ten eerste een luchtdichte carb hebben en ten tweede iets om een luchtdrukverschil tussen venturi en vlotterkamer te maken (anders wordt de benzine niet omhoog gezogen maar naar beneden gedrukt). Een iets geimproviseerde oplossing daarvoor is rondom de hele carb een luchtdichte doos met daarin turbodruk te maken.
De R sport kit heeft zo te zien een luchtdichte Stromberg met turbodruk in de vlotterkamer na de turbo. En ook een aangepaste benzinepomp.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

