7 June 2010, 09:09
De achteruitrijverlichting van de 142 uit 1973 werkt niet. De lampjes zijn goed.
Onder de auto heb ik op de bak de schakelaar gevonden. Op een geelachtige draad staat 12V (altijd). Op de andere 2 draden heb ik niets kunnen meten. De gele 12v voorziet de lampjes voor je "gordel-los-indicator".
Ik neem aan ook de achteruitrij verlichting?
Wat ik onder de auto aantrof kon ik niet matchen met wat er in het haynes schema staat. Daar wordt gesproken over een schakelaar en een relais. De schakelaar zou volgens haynes de aarde kortsluiten, naar het relais.
Zit zowel de schakelaar als het relais ingebouwd in dezelfde behuizing in de bak?
Volgens mij ziet de behuizing/schakelaar er ongeveer zo uit, maar dan met 3 aansluitingen.
http://www.vassparts.nl/images/product_i...302755.jpg
Ik wil graag checken of alles aangesloten zit zoals het hoort en controleren of de schakelaar of draden niet kapot zijn.
Maar goed, hoe hoort dat te lopen?
Wie kan kort en eenvoudig beschijven hoe het hoort te lopen/werkt.
Onder de auto heb ik op de bak de schakelaar gevonden. Op een geelachtige draad staat 12V (altijd). Op de andere 2 draden heb ik niets kunnen meten. De gele 12v voorziet de lampjes voor je "gordel-los-indicator".
Ik neem aan ook de achteruitrij verlichting?
Wat ik onder de auto aantrof kon ik niet matchen met wat er in het haynes schema staat. Daar wordt gesproken over een schakelaar en een relais. De schakelaar zou volgens haynes de aarde kortsluiten, naar het relais.
Zit zowel de schakelaar als het relais ingebouwd in dezelfde behuizing in de bak?
Volgens mij ziet de behuizing/schakelaar er ongeveer zo uit, maar dan met 3 aansluitingen.
http://www.vassparts.nl/images/product_i...302755.jpg
Ik wil graag checken of alles aangesloten zit zoals het hoort en controleren of de schakelaar of draden niet kapot zijn.
Maar goed, hoe hoort dat te lopen?
Wie kan kort en eenvoudig beschijven hoe het hoort te lopen/werkt.