6 June 2010, 19:14
jos245 schreef:Er zal ongetwijfeld een ringtank zijn die in de reservewielbak bij de sedan past maar ik zie het nut ervan niet zo.
Je kunt nl. prima een cilindertank kwijt op het verhoogde deel tegen de achterbank en verliest daarmee nauwelijks kofferbakruimte.
In feite is het bij geen enkele sedan zo ideaal als bij een Volvo 240
Als je perse onderbouw wilt dan is de beste optie m.i. om de benzinetank te verwijderen en daar de lpg tank te monteren i.c.m. een klein benzinetankje.
Ik weet dat het prima kan, anders gebeurde het niet zoveel.
Toch kost een 70 L cilinder ca 100 L bagageruimte. Nietgering, al blijft er idd nog wel een flink stuk over...
Mijn vraag is niet zo zeer wat de meest logische keus is, maar wat opties (kunnen) zijn en waarom die niet zo vaak genomen worden.
Is een sedan van onder zo anders dan een station dat de onderbouw niet kan zonder vervanging benz.tank?
Als ik post van Rob goed begrijp, i snagenoeg hetzelfde mogelijk, alleen de laadvloer is anders. Heeft de sedan niet de 'dubbele bodem'? En moet je dat stukje bijv\ullen, dwz zelf de dubbele bodem leggen?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005