Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blauwe reactiestangrubbers dreunen meer?
roel604 schreef:Ik heb de originele er weer ingeslagen (rubber), waren nog in goede staat. Dreunt nog steeds enigszins, maar veel en veel minder. Dit is acceptabel. Jammer van het geld voor de Poly-rubbers, maar helaas. Ik vermoed dat er of in mn M46-bak, of in de korte aandrijfas een onbalans zit, die met de stugge Poly-rubbers ook nog ns naar de achteras wordt doorgegeven. En vervolgens krijg ik dan ook een dreun uit de brandstoftank....Een leek zal de huidige resonantie/dreun niet opmerken, maar ik hoor echter alles :-X

Dan had je misschien eerst de as eens kunnen "inspecteren".. Dat het meer bewegingen doorgeeft, of minder dempt is bekend, maar "manco's" vallen nu op en vragen dan om aandacht..

Jw240 schreef:ik heb ze er ook in gezet, enige wat ik merkte was dat met remmen op motor in de 2 je de koppeling wat rustiger moest laten opkomen om trillen (heel licht) te voorkomen. verder geen trillingen, ook niet echt nu de hele vooras en stuk achteras van poly is voorzien. Nieuw poly is denk ik comfortabeler dan versleten rubber.

Een versleten rubber is minder confortabel maar ik heb de ervaring dat slechter presteren qua wegligging meer opvalt, helemaal nadat je ze vervangt, dan pas merk je wat je "chassis" behoort te doen.. De PU bussen geven hetzelfde effect alleen met iets minder comfort, tis een keus...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Berichten in dit topic
Blauwe reactiestangrubbers dreunen meer? - door Jambon - 3 June 2010, 15:00

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)