19 May 2010, 22:50
inderdaad een standkachel-aansluiting van een ARDIC-standkachel, orgineel volvoaccesoire.
zit er soms ook nog een tijdklok in je auto van het type kookwekker?
daarmee kon je de kachel op een gewenst tijdstip de auto laten voorverwarmen.
de kachel blies warme lucht naar binnen en werd zelf gestookt op benzine uit de orginele volvo-tank.
de warme verbrandingslucht werd door een dubbelwandige pijp afgevoerd,door de dubbelwandige pijp liep koelvloeistof zodat je motorblok ook opgewarmt werd door de kachel-uitlaat-lucht.
er loopt ergens op dit forum nog een draadje over die kachels;
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,6855.0.html
als ik jou was zou ik gewoon de hele schubordplaat vervangen voor een dichte orginele.
daar plak je dan een stuk antidreunmat op en het resultaat is een stuk stiller interieur dan rubber doppen en bovendien een orgineler aanzicht vanuit de motor-ruimte gezien.
het wisselen vergt geen bijzonder inzicht/gereedschap en als je het op een sloperij haalt kan je gelijk zien hoe e.e.a. vast zit
zit er soms ook nog een tijdklok in je auto van het type kookwekker?
daarmee kon je de kachel op een gewenst tijdstip de auto laten voorverwarmen.
de kachel blies warme lucht naar binnen en werd zelf gestookt op benzine uit de orginele volvo-tank.
de warme verbrandingslucht werd door een dubbelwandige pijp afgevoerd,door de dubbelwandige pijp liep koelvloeistof zodat je motorblok ook opgewarmt werd door de kachel-uitlaat-lucht.
er loopt ergens op dit forum nog een draadje over die kachels;
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,6855.0.html
als ik jou was zou ik gewoon de hele schubordplaat vervangen voor een dichte orginele.
daar plak je dan een stuk antidreunmat op en het resultaat is een stuk stiller interieur dan rubber doppen en bovendien een orgineler aanzicht vanuit de motor-ruimte gezien.
het wisselen vergt geen bijzonder inzicht/gereedschap en als je het op een sloperij haalt kan je gelijk zien hoe e.e.a. vast zit

