22 April 2010, 07:44
Boele schreef:scimitar schreef:Boele schreef:Bij ons in de omgeving durf ik te gokken dat 70% van de grasmaaiers op benzine van de ''zaak'' zijn dienst doet.Ik weet natuurlijk niet hoe groot de gazons en hoe luxe de grasmaaiers bij jou in de buurt zijn.
Maar ik verbruik met ongeveer 800m2 gras nog geen 2 liter per week (zelfaangedreven duwmaaier). De oude zitmaaier deed ongeveer 3 liter per keer. En het maaiseizoen is maar van april tot oktober. Gemiddeld een litertje per week dus.
Dus dat vind je niet terug als je 500 km+ per week rijdt, lijkt me. Daarnaast zijn nog altijd meer dan 70% van de leasekarren diesel. Dat valt dus wel op als je ineens 5 liter benzine afrekent ;D
Kan wel kloppen, onze ''zelfduw'' maaier verbruikt nog wel stukken minder! Was meer om aan te geven hoeveel er gefraudeerd wordt met brandstof.
Zelf een tijd bij een Shell tankstation gewerkt, zag je regelmatig 2 autos achter elkaar snel volgooien om vervolgens 1 tankbon/beurt te betalen met auto van de zaak.
Ik denk dat ik 1 x in het jaar tank,... mja 40m2 en een hekel aan tuinieren zal hier wel de reden voor zijn,... ;-)
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)