12 April 2010, 22:02
Ik heb hier "vraagbaak Volvo 240" van P.H. Olving en daar staat ie wel in. ik heb namelijk ook zo'n carburateur op mijn B230F motor zitten. Co afstellen kan aan de onderkant van de carburateur. helemaal naar binnen dan knijp je 'm en naar buiten is een hogere waarde. Voor het stationaire toerental moet je dat schroefje hebben wat bij je inlaatspruitstuk zit.
Als dat CO schroefje een beetje vastzit kun je de hele carburateur er even uithalen en dekseltje eraf schroeven voorzichtig met de pakking en dan 'm op je gemak gangbaar maken. Draai niet zomaar dat dekseltje eraf als ie aan je motor hangt. dan komt er een lading benzine mee.
Als dat CO schroefje een beetje vastzit kun je de hele carburateur er even uithalen en dekseltje eraf schroeven voorzichtig met de pakking en dan 'm op je gemak gangbaar maken. Draai niet zomaar dat dekseltje eraf als ie aan je motor hangt. dan komt er een lading benzine mee.
Jeroen van der Wijst