7 April 2010, 13:24
Voor zover ik weet is in de 240 steeds dezelfde d24 blok gebruikt zonder turbo. Het zou kunnen dat de laatste bouwjaren wel al de hydraulische klepstoters hebben maar dat ben ik niet zeker.
In de 740/760/780 en later ok de 940/960 werden de d24t en de d24tic geleverd. Respectievelijk een diesel met turbo en een diesel met turbo en intercooler.
Ik heb wel weet van 240's met turbodiesel maar dat is dan allemaal achteraf verbouwd.
'240diesel' op dit forum heeft bijvoorbeeld een 240 met d24tic.
De D24 is zeker niet de pittigste motor maar kom wel nog rond met +/-78 PK. De D24T zou ongveer 108 Pk's moeten hebben en de D24TIC zou 122 PK moeten hebben.
In de 740/760/780 en later ok de 940/960 werden de d24t en de d24tic geleverd. Respectievelijk een diesel met turbo en een diesel met turbo en intercooler.
Ik heb wel weet van 240's met turbodiesel maar dat is dan allemaal achteraf verbouwd.
'240diesel' op dit forum heeft bijvoorbeeld een 240 met d24tic.
De D24 is zeker niet de pittigste motor maar kom wel nog rond met +/-78 PK. De D24T zou ongveer 108 Pk's moeten hebben en de D24TIC zou 122 PK moeten hebben.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

