12 March 2010, 09:44
Waarschijnlijk zit het zuigertje in z'n aanslagrand gedrukt. Dat is zeg maar net voorbij z'n werkzame gebied, net iets minder afgesleten en dan kan ie "vast"lopen. Je moet zeker weten dat ie nog recht zit anders gaat ie hem met terug drukken nog vaster drukken en dan ontstaat r juist een beschadiging. Wat nog wel eens wil lukken is een tang gebruikeb die grot genoeg is om op de rand van de zuiger te zetten en dan voorzichtig proberen te verdraaien. Als het goed is dan moet ie toch loskomen. Ik ken de klauwen van die auto zo niet maar als je vervolgens het buitenste remblokje terug plaatst en je kunt nog iets tussen de schijf en zuiger krijgen dan moet je broberen gelijkmatig (dus op 2 tegenovergestelde punten op het zuigertje) met een hefboombweging de zuiger dan terug te drukken. Let wel, daar moeten geen enorme krachten bij komen hoor, ik heb het zelf nog niet mee gemaakt dat ik ze niet meer in beweging kreeg maar het is niet de bedoeling dat je uiteindelijk een kromme schijf overhoud. Als je met redelijke kracht (geen hamers!!) maar eventueel juist wel de steel als hefboom, niet in beweging krijgt dan zal de klauw er af moeten. Vervolgens de hele riedel in de bankschroef en weer proberen, heb je meer ruimte want dan is de schijf uit de weg. Lukt dat ook niet dan kun je proberen de zuiger er juist uit te halen, alles goed schoonmaken met alleen remolie!! Een eventuele aaanslag rand of oxidatie met een polijstpapier of een dotje staalwol opschonen en vervolgens het zuigertje weer terug. Alle "rommel" moet er uit!! Lamp er op en peutern, overmatig spoelen en alles met een filmpje remolie weer in elkaar. Dan heb je feitelijk alles gedaan wat je met de originele onderdelen kunt doen, en met beleid!
Anders een klauw van een andere auto, is vast iemand die er eentje heeft liggen..
Anders een klauw van een andere auto, is vast iemand die er eentje heeft liggen..

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)