12 March 2010, 02:59
Haha, lang leve statistiek en "bias". Een aantal mogelijke verklaringen: andere merken zijn populairder in het buitenland en alleen de ouwe Volvo's blijven in Nederland; de gemiddelde Volvo-rijder rijdt als een bejaarde en spaart dus het motorblok; Volvo-motoren zijn flink "overbemeten" voor hun taak; Volvo is een typisch "sleutelaarsmerk" dus waar alle andere ouwe auto's naar de schroothoop gaan kun je altijd nog proberen je Volvo te verkopen.
Bij de taxicentrale waar ik vroeger een bijbaantje had reden we met Mercedes E200D. Onder normale omstandigheden reden wij 5 jaar met een auto, tot een km-stand van rond de 500.000 km, en daarna werden ze verkocht via een bevriende dealer. We kregen op een gegeven moment de E220 (nieuwe model met ronde koplampen). De CDI versie had motorische mankementen maar dat werd allemaal door de importeur onder garantie gerepareerd.
Bij de taxicentrale waar ik vroeger een bijbaantje had reden we met Mercedes E200D. Onder normale omstandigheden reden wij 5 jaar met een auto, tot een km-stand van rond de 500.000 km, en daarna werden ze verkocht via een bevriende dealer. We kregen op een gegeven moment de E220 (nieuwe model met ronde koplampen). De CDI versie had motorische mankementen maar dat werd allemaal door de importeur onder garantie gerepareerd.

