Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wispelturig startprobleem
Hallo,

Sinds een aantal maanden heeft mijn 940Lpt uit '96 regelmatig een startprobleem. Het vervelende is dat het zich meestal pas voordoet nadat ik ergens ben heengereden (dus gestart zonder probleem) en na bijv. een uurtje weer weg wil rijden.
Het symptoon dat zich dan (meestal) voordoet is dat de motor wel aanslaat maar vervolgens weer afslaat zodra je iets gas geeft. Bij opnieuw starten gebeurt er hetzelfde. En na de 2e (of soms 3e) keer slaat hij helemaal niet meer aan. Dus startmotor blijft gewoon wel draaien (zolang de accu het volhoudt) maar aanslaan ho maar.
Het irritante is dat na enige uren (soms dagen) wachten de auto weer start alsof er niets aan de hand is.
In november 2009, toen het probleem zich voor het eerst voordeed heeft de garage het ontstekingsspul (bougies + kabels, verdeelkap en rotor) alsmede een vliegwielsensor vervangen. Dat ging een tijdje goed tot vorige maand het probleem weer terug was. Weer naar de garage die vervolgens een nieuwe brandstofpomp-relais er in heeft gezet. Maar ook nu was het probleem na een aantal dagen weer terug. Dus nogmaals in het kort gewoon starten en aantal km rijden, parkeren en vervolgens niet meer wegkomen. Tenzij je bijv. tot de volgende dag wacht want dan doet ie het meestal wel weer.
Ik heb geen zin om telkens maar iets te laten vervangen en af te moeten wachten of het helpt. Dus ik hoop op iemand die aanwijzingen kan geven om 't probleem sneller te lokaliseren en te verhelpen.

alvast bedankt voor reacties

groeten
Frank
Antwoord

Berichten in dit topic
wispelturig startprobleem - door FrankvM - 11 March 2010, 16:35
wispelturig startprobleem - door edwin - 11 March 2010, 17:57
wispelturig startprobleem - door Jambon - 11 March 2010, 18:28
wispelturig startprobleem - door FrankvM - 15 March 2010, 12:50
wispelturig startprobleem - door Marc1970 - 15 March 2010, 13:32
wispelturig startprobleem - door Gideon - 15 March 2010, 19:10

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startprobleem 240, 2,3 GLE Bert1963 0 1.243 3 September 2014, 22:46
Laatste bericht: Bert1963
  Volvo 240 startprobleem Peter ger 5 5.671 28 October 2013, 23:28
Laatste bericht: smorebrod

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)