10 March 2010, 21:20
Rubicon schreef:Sid schreef:Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch?
Edit: volgens ANWB-handboek, Niet verplicht in Nederlandse auto, maar in praktijk toch vaak boetes uitgeschreven.
Als je die aanvecht hebben ze dus geen poot om op te staan.
Maargoed een blusser is nooit verkeerd.
Hoezo, geen poot om op te staan? Vanzodra je je op het Belgische grondgebied bevindt, ben je onderhevig aan de Belgische wetgeving. Of je nu buitenlander of Belg bent, in België verblijft, of op doorreis bent.
Dat is niet geheel waar. Een auto goedgekeurd in land van registratie is in de hele EU goed. Ook als daar die zelfde auto daar allang zou zijn afgekeurd.
Zo moesten Duitse auto's ooit een derde remlicht hebben. Ook als ze in NL reden. Maar een NL auto werd bekeurd als er een derde remlicht op zat, omdat dit in NL verboden was. Een Duitse wagen niet. Omgekeerd mocht Duistland een Nl wagen (formeel) niet bekeuren voor het NIET hebben ervan.
Maar ja, een brandblusser is natuurlijk een stuk bagage, dat ligt wrs iets anders. Meer iets in de categorie gevarendriehoek, reflectorhesje etc. En zo moet je (schijnt het) in Spanje een reservebril in de wagen hebben. Anders ben je in overtreding (als brildragende bestuurder dan, ik dus niet)....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005