10 March 2010, 13:05
Dank jullie voor de reacties en de goede raad.
Ondertussen heb ik beslist om 'hem op te rijden', m.a.w. zolang hij het volhoud en het mag voor de milieu normen blijf ik door gaan. Die normen zullen vroeg of laat wel stokken in de wielen steken, 'oude' auto's worden nu eenmaal beschouwd als grote boosdoeners. Alhoewel, ik denk dat een nieuwe auto uiteindelijk, aan het einde van de rekening, even 'belastend' is als doorgaan met een oude. Aan het RIT (Rochester) hebben ze berekend dat om voor elke 1000kg auto te maken er bovenop nog eens 1000kg grondstoffen zoals chemicaliën, brandstoffen, gassen en water bij komend nodig zijn. Een auto is dus 1/2 van het totaal gebruikte materiaal. Even tussen door, voor een computer chip is dat 1/32!
Bon, even ter zaken nu, alles wat moet hersteld worden zal bij een dealer gebeuren en het koetswerk wordt deze zomer onder handen genomen, vooruit met de geit!
Philippe
Ondertussen heb ik beslist om 'hem op te rijden', m.a.w. zolang hij het volhoud en het mag voor de milieu normen blijf ik door gaan. Die normen zullen vroeg of laat wel stokken in de wielen steken, 'oude' auto's worden nu eenmaal beschouwd als grote boosdoeners. Alhoewel, ik denk dat een nieuwe auto uiteindelijk, aan het einde van de rekening, even 'belastend' is als doorgaan met een oude. Aan het RIT (Rochester) hebben ze berekend dat om voor elke 1000kg auto te maken er bovenop nog eens 1000kg grondstoffen zoals chemicaliën, brandstoffen, gassen en water bij komend nodig zijn. Een auto is dus 1/2 van het totaal gebruikte materiaal. Even tussen door, voor een computer chip is dat 1/32!
Bon, even ter zaken nu, alles wat moet hersteld worden zal bij een dealer gebeuren en het koetswerk wordt deze zomer onder handen genomen, vooruit met de geit!
Philippe

