25 February 2010, 13:31
Gandalf schreef:Ok bedankt. Zal daar mijn licht ook eens opsteken.Nee het zijn veel modernere motoren, de motoren hebben bijna allemaal hydrolische klepstoters. (Dat veroorzaakt bij koude motor wat een wat alfa-achtig getik, maar is altijd snel weg.)
Moeten bij de 850 motoren de kleppen ook gesteld worden? zal dan ook wel een kostprijsverschil zijn 10V of 20V ?
Gandalf schreef:Ik lees op het andere register als gemiddeld verbruik van een 850 1op8 ? Dat valt toch tegen. Dat haal ik met m'n oude 240 (en bovendien automaat) in de heuvelachtige ardennen.Voordeel is dat je G3 kan inbouwen, dat geeft belastingtechnisch voordelen. 1:8 lijkt me wat magertjes.
Zuinigheids wonders zijn het niet, maar op benzine 1:12 (2,5 10V) moet makkelijk lukken. Dan lijkt 1:10 op lpg me wel realistisch. Is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de rijstijl.