9 February 2010, 18:19
Mijn inziens bestaat er geen kwaliteitsverschil tussen een Belgische en een Zweedse 240/260 van hetzelfde modeljaar. Hierbij moeten we niet vergeten dat er twee productielocaties in Zweden zijn (Torslanda en Kalmar).
De specificaties zijn in ieder geval hetzelfde.
Vanaf 1988/1989 is er serieus meer gegalvaniseerd staal in gezet en werd er ook van meerdere beschermingslagen gebruik gemaakt dan voorheen.
Modellen van vóór 1977 schijnen beduidend mindere staalkwaliteiten te hebben.
Daarnaast is vanaf de late jaren '80 ook lak op waterbasis ingezet wat aanvankelijk wel wat kwaliteitsproblemen zouden hebben opgeleverd. Waterbasis deed zijn intrede via de 'gemakkelijke' kleuren als zilver en blauw.
Voor alle auto's van hogere leeftijd geldt onverminderd dat het gebruik van de auto (klimaat, pekel, onderhoud, eventueel opgelopen schade, manier van schoonhouden, manier van stalling, kilometerstand) een grotere invloed heeft op de kwaliteit van de carrosserie dan enkel de kwaliteit af-fabriek.
De specificaties zijn in ieder geval hetzelfde.
Vanaf 1988/1989 is er serieus meer gegalvaniseerd staal in gezet en werd er ook van meerdere beschermingslagen gebruik gemaakt dan voorheen.
Modellen van vóór 1977 schijnen beduidend mindere staalkwaliteiten te hebben.
Daarnaast is vanaf de late jaren '80 ook lak op waterbasis ingezet wat aanvankelijk wel wat kwaliteitsproblemen zouden hebben opgeleverd. Waterbasis deed zijn intrede via de 'gemakkelijke' kleuren als zilver en blauw.
Voor alle auto's van hogere leeftijd geldt onverminderd dat het gebruik van de auto (klimaat, pekel, onderhoud, eventueel opgelopen schade, manier van schoonhouden, manier van stalling, kilometerstand) een grotere invloed heeft op de kwaliteit van de carrosserie dan enkel de kwaliteit af-fabriek.