7 February 2010, 13:42
Ik kom inderdaad uit de omgeving van Gent (de stad zelf), maar heb helaas nog geen persoonlijke ervaring met het laten uitvoeren van dergelijke werken als een koppeling vervangen.
Als koetswerkhersteller kan ik je wel Carrosserie Rijhove aanbevelen. Leveren prima werk, zijn tevens door diverse verzekeringsmaatschappijen erkend als hersteller, vriendelijke en correcte service. Nemen zowel recente wagens als oldtimers onder handen en alles daartussenin. Ik werd er hartelijk onthaald, kreeg duidelijke info en een doorzichtige offerte, en bij aflevering werden al mijn (detail)opmerkingen probleemloos zonder discussie aanvaard en -gratis, als onderdeel van de service- bijgewerkt. Lijkt me geen probleem om daar een motorklep - of meer - onder handen te laten nemen.
Gasveren moeten toch door een reguliere onderhoudsgarage kunnen gestoken worden, lijkt me. Schokdempers idem. Ik heb een poos mijn auto in onderhoud gehad bij Garage Bral, Raketstraat te 9000 Gent. Kleine, particuliere garage, uitgebaat door een oudere man die zelf vroeger veel Volvo heeft gereden en nog de liefde heeft voor het wat oudere model auto's. Goede ervaringen mee, maar ik weet niet welke (grote) klussen die man nog zou aannemen, zoals de koppeling vervangen. Always free to ask, of course. Heb het telefoonnummer van die garage, als je interesse hebt. Ik weet dat garage De Pauw (Volvo garage, maar ik weet niet of het een 'officiële' dealer is) in Maldegem, ook regelmatig wat oudere Volvo's ziet langskomen. Misschien kunnen zij je evt wel verder helpen?
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de CO-uitstoot van mijn eigen 242. Die moet eerstdaags naar de keuring. De ontsteking is vorig jaar afgesteld, maar dat was al na de keuring. Ben benieuwd..
Als koetswerkhersteller kan ik je wel Carrosserie Rijhove aanbevelen. Leveren prima werk, zijn tevens door diverse verzekeringsmaatschappijen erkend als hersteller, vriendelijke en correcte service. Nemen zowel recente wagens als oldtimers onder handen en alles daartussenin. Ik werd er hartelijk onthaald, kreeg duidelijke info en een doorzichtige offerte, en bij aflevering werden al mijn (detail)opmerkingen probleemloos zonder discussie aanvaard en -gratis, als onderdeel van de service- bijgewerkt. Lijkt me geen probleem om daar een motorklep - of meer - onder handen te laten nemen.
Gasveren moeten toch door een reguliere onderhoudsgarage kunnen gestoken worden, lijkt me. Schokdempers idem. Ik heb een poos mijn auto in onderhoud gehad bij Garage Bral, Raketstraat te 9000 Gent. Kleine, particuliere garage, uitgebaat door een oudere man die zelf vroeger veel Volvo heeft gereden en nog de liefde heeft voor het wat oudere model auto's. Goede ervaringen mee, maar ik weet niet welke (grote) klussen die man nog zou aannemen, zoals de koppeling vervangen. Always free to ask, of course. Heb het telefoonnummer van die garage, als je interesse hebt. Ik weet dat garage De Pauw (Volvo garage, maar ik weet niet of het een 'officiële' dealer is) in Maldegem, ook regelmatig wat oudere Volvo's ziet langskomen. Misschien kunnen zij je evt wel verder helpen?
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de CO-uitstoot van mijn eigen 242. Die moet eerstdaags naar de keuring. De ontsteking is vorig jaar afgesteld, maar dat was al na de keuring. Ben benieuwd..

