2 February 2010, 10:48
Dank je Eric, Marc, Belg,
Eigenlijk hebben jullie gelijk, ik maak me teveel zorgen waar het niet moet, zoals gewoonlijk...
In de Gent en omgeving zijn er inderdaad genoeg dealers en koetswerk herstellers.
Een motorkap kan ik 2de hands vinden voor â⬠100 maar als ik dat dan voorstel aan een hersteller dan bekijkt hij mij alsof ik van een andere planneet kom en vraagt zich luidop af of dat nog wel de moeite is met zo'n oude bak, die kerels hebben blijkbaar te veel werk (en geld).
Kijk, hier in Vlaanderen wordt een auto van meer dan 10 jaar oud afgedaan als wegwerpverpakking. Je wordt scheef beken als je dan toch wilt doorzetten.
De enige die er nog wilt aan werken is de dealer waar ik hem destijds nieuw heb gekocht en waar hij zeer gedisciplineerd onderhouden wordt en hersteld met nieuwe stukken, terecht overigens.
Ik rij graag met die 945, mooie en sobere lijnen, no nonsens, krachtig, ruim, degelijk en veilig (heb ik al ondervonden). Een vervanging ligt niet voor de hand tenzij het een bestelauto is, en dat is niet zo m'n ding want ruw, lomp, te hard en minder veilig.
Als fotograaf zeul ik, als ik op locatie moet werken, ongeveer 200 ÃÂ 320 kg materiaal mee, een ganse studio uitrusting dus. Dit is verdeeld over 8 flight cases, drie flitsgeneratoren (elk 14,5 kg), 5 lange tassen met statieven e.d., 3 kabelhaspels en nog wat rommel in dozen en tassen, om maar te zwijgen over de camera(-'s) die naast me op de zetel gaan en de achtergrond rollen op het dak. Een nieuwe V70 is te klein want te afgerond, die rechthoekige flight cases kunnen er niet allemaal in.
Die 945 zit dus letterlijk propvol. Er zijn opdrachten geweest waar ik nog eens een dieselgenerator nodig had. Een Atlas-Copco van ongeveer 700 kg, maar die was te zwaar om er nog bij te slepen... Maar m'n 945 heeft me nog nooit in de steek gelaten en die redblock heeft blijkbaar nog kracht over, en het verbruik neem ik er graag bij.
In het weekend en de vakanties prop ik er mijn gezin + schoonvader in.
Ik had goesting in een Defender 110, ongeveer even groot en sterk, maar veel te ruig en te hard afgeveert. Ik heb 12 flitsbuizen mee, dat zijn zo van die circulaire kwartsglazen buisjes gevuld met edelgas en met een kostprijs van ongeveer â⬠400 't stuk. Dankzij die Volvo nieveaumats heb ik er nog nooit ÃÂÃÂn gebroken, ondanks de Vlaamse kasseien. Met m'n Passat Variant destijds eens drie in ÃÂÃÂn keer op de brugovergang te Vilvoorde (R0)!
Zeg nu zelf, die 945 bewijst z'n waarde dagelijks.
't Ga jullie goed,
Philippe
Eigenlijk hebben jullie gelijk, ik maak me teveel zorgen waar het niet moet, zoals gewoonlijk...
In de Gent en omgeving zijn er inderdaad genoeg dealers en koetswerk herstellers.
Een motorkap kan ik 2de hands vinden voor â⬠100 maar als ik dat dan voorstel aan een hersteller dan bekijkt hij mij alsof ik van een andere planneet kom en vraagt zich luidop af of dat nog wel de moeite is met zo'n oude bak, die kerels hebben blijkbaar te veel werk (en geld).
Kijk, hier in Vlaanderen wordt een auto van meer dan 10 jaar oud afgedaan als wegwerpverpakking. Je wordt scheef beken als je dan toch wilt doorzetten.
De enige die er nog wilt aan werken is de dealer waar ik hem destijds nieuw heb gekocht en waar hij zeer gedisciplineerd onderhouden wordt en hersteld met nieuwe stukken, terecht overigens.
Ik rij graag met die 945, mooie en sobere lijnen, no nonsens, krachtig, ruim, degelijk en veilig (heb ik al ondervonden). Een vervanging ligt niet voor de hand tenzij het een bestelauto is, en dat is niet zo m'n ding want ruw, lomp, te hard en minder veilig.
Als fotograaf zeul ik, als ik op locatie moet werken, ongeveer 200 ÃÂ 320 kg materiaal mee, een ganse studio uitrusting dus. Dit is verdeeld over 8 flight cases, drie flitsgeneratoren (elk 14,5 kg), 5 lange tassen met statieven e.d., 3 kabelhaspels en nog wat rommel in dozen en tassen, om maar te zwijgen over de camera(-'s) die naast me op de zetel gaan en de achtergrond rollen op het dak. Een nieuwe V70 is te klein want te afgerond, die rechthoekige flight cases kunnen er niet allemaal in.
Die 945 zit dus letterlijk propvol. Er zijn opdrachten geweest waar ik nog eens een dieselgenerator nodig had. Een Atlas-Copco van ongeveer 700 kg, maar die was te zwaar om er nog bij te slepen... Maar m'n 945 heeft me nog nooit in de steek gelaten en die redblock heeft blijkbaar nog kracht over, en het verbruik neem ik er graag bij.
In het weekend en de vakanties prop ik er mijn gezin + schoonvader in.
Ik had goesting in een Defender 110, ongeveer even groot en sterk, maar veel te ruig en te hard afgeveert. Ik heb 12 flitsbuizen mee, dat zijn zo van die circulaire kwartsglazen buisjes gevuld met edelgas en met een kostprijs van ongeveer â⬠400 't stuk. Dankzij die Volvo nieveaumats heb ik er nog nooit ÃÂÃÂn gebroken, ondanks de Vlaamse kasseien. Met m'n Passat Variant destijds eens drie in ÃÂÃÂn keer op de brugovergang te Vilvoorde (R0)!
Zeg nu zelf, die 945 bewijst z'n waarde dagelijks.
't Ga jullie goed,
Philippe

