25 January 2010, 21:55
wij hebben vroeger thuis een 82-er 240 gehad, die had in 1994 al best wat roestpuntjes. nu pas heeft mijn 1990/1991 240 enkele puntjes die een stuk minder erg zijn. Ik heb bijvoorbeeld de vloer bekeken toen ik het interieur er uit gehaald heb, was nog geen roest te vinden. in dorpels ook niets, behalve een plekje met eens herstelde schade.
Enige is dat de 240's altijd wat roest (kunnen) hebben onder de achterklep, daar is uit de fabriek gewoon niet goed geteerd. Bij mijn 240 zelfs wat doorroestingen. deze zomer maar eens wat gaan opknappen daar.
Ik denk dus dat de latere wel beter beschermd zijn, maar niet geheel gevrijwaard van roest.
Wat ik zou doen, ongeacht bouwjaar, 240 of 740: dorpels en holle ruimtes (na schoonmaken) goed (laten) behandelen. Bij demontage van bijvoorbeeld een bumper terugplaatsen met wat vet op de montagevlakken en op de naden die je ziet. Kost wel eve tijd maar dan heb je ook wat.
Daarnaast ook een set mudguards voor de achterwielen is een mooie bescherming.
Enige is dat de 240's altijd wat roest (kunnen) hebben onder de achterklep, daar is uit de fabriek gewoon niet goed geteerd. Bij mijn 240 zelfs wat doorroestingen. deze zomer maar eens wat gaan opknappen daar.
Ik denk dus dat de latere wel beter beschermd zijn, maar niet geheel gevrijwaard van roest.
Wat ik zou doen, ongeacht bouwjaar, 240 of 740: dorpels en holle ruimtes (na schoonmaken) goed (laten) behandelen. Bij demontage van bijvoorbeeld een bumper terugplaatsen met wat vet op de montagevlakken en op de naden die je ziet. Kost wel eve tijd maar dan heb je ook wat.
Daarnaast ook een set mudguards voor de achterwielen is een mooie bescherming.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni