25 January 2010, 00:32
De voorbalk zal dat makkelijk kunnen dragen mits je het gewicht netjes verdeeld en de balk niet alleen met een punt in het midden belast.
Als de balk kapot gaat zal dat door piek-krachten zijn bij verkeersdrempels etc.
Bij twijfel kan je de voorbumper-bevestigingsgaten natuurlijk ook in de bevestiging betrekken, achter hangt je trekhaak ook mede aan die dikke bouten.
Die bouten (uit m'n hoofd M14 of M16)zitten ongeveer op dezelfde hoogte als de dwarsbalk.
Als je je een indruk wilt vormen van die balk;ze zijn los leverbaar en afgebeeld op sites van plaatwerkboeren.
Uiteraard dient de balk wel vrij te zijn van ernstige roestvorming.....
succes
EDIT; prachtige site trouwens waar je alles gepresenteerd hebt,ik zal je site blijven volgen,heel mooi project!
Als de balk kapot gaat zal dat door piek-krachten zijn bij verkeersdrempels etc.
Bij twijfel kan je de voorbumper-bevestigingsgaten natuurlijk ook in de bevestiging betrekken, achter hangt je trekhaak ook mede aan die dikke bouten.
Die bouten (uit m'n hoofd M14 of M16)zitten ongeveer op dezelfde hoogte als de dwarsbalk.
Als je je een indruk wilt vormen van die balk;ze zijn los leverbaar en afgebeeld op sites van plaatwerkboeren.
Uiteraard dient de balk wel vrij te zijn van ernstige roestvorming.....
succes
EDIT; prachtige site trouwens waar je alles gepresenteerd hebt,ik zal je site blijven volgen,heel mooi project!

