19 January 2010, 01:20
Dood gaan ze niet snel. Roesten doen ze des te meer. De benzines zijn sterke motors als ze goed onderhouden zijn. De diesels zijn gevoeliger voor de koppaking en zijn iets minder betrouwbaar (geen ervaring enkel van horen zeggen). Let op met automaten want die gaan vaak stuk. Manuele bakken zijn meestal goed. Geblazen moddelen hebben meestal weinig problemen, injectie heeft sneller last van olieverlies heb ik al willen merken. Turbo modellen zijn lekker vinnig maar zeldzaam. Boordcomputers laten het nogal vaak afweten. En kijk ook de radiator na want die lekken meestal. Het is vooral de roestduivel die de 400 serie parten speelt (laatste serie met grille in motorkap iets minder). Achterste wielkast randen, deur randen, chassisbalken, ophangingsdelen, rond de tankdop en achter de achterbumper. Alles roest gewoon. Mits goed onderhoud valt het al bij al mee maar de meeste 440/460's worden niet echt onderhouden.
Ik heb een 460 (160.000 km) en een 440 (230.000km) gereden en moet zeggen dat ik er geen noemenswaardige problemen mee gehad heb. Enkel beide waren achteraan doorgeroest en niet echt meer de moeite om te repareren. Leuke wagens voor belachelijk lage prijzen op dit moment.
Ik heb een 460 (160.000 km) en een 440 (230.000km) gereden en moet zeggen dat ik er geen noemenswaardige problemen mee gehad heb. Enkel beide waren achteraan doorgeroest en niet echt meer de moeite om te repareren. Leuke wagens voor belachelijk lage prijzen op dit moment.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's