18 January 2010, 18:59
Ergens op het internet (weet niet meer waar) las ik onlangs een stukje over een Audi 80. Deze benzinewagen had tegen de 3 ton op de teller staan. Men reageerde heel verrast op dat gegeven: "zo hÃÂ, drie ton al! Dat is 'm niet aan te zien. Ongelooflijk, en dat voor een benzinemotor!" Ikzelf was niet echt verbaasd, aangezien vele Volvo's pas lekker ingereden zijn bij zo'n kilometerstand. Dat, gecombineerd met de gegevens uit het kilometerstandentopic, bracht me op een idee voor een klein onderzoekje: hoe goed zijn die benzinemotoren van Volvo nou eigenlijk?
Ik voerde bij autotrack.nl in dat ik op zoek was naar een benzineauto van elk willekeurig merk met een kilometerstand boven de 400.000. De resultaten waren opzienbarend, maar wel mijn voorgevoel bevestigend. Van de 42 gevonden wagens, waren er 30 Volvo's! Anders gezegd: 2 van die 3 pagina's stonden vol met Volvo's! Ik wist dat de Volvomotoren degelijk zijn, maar had nooit verwacht dat ze zó degelijk zouden zijn!
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/!at...rch.search
(ps. Een andere conclusie van mijn onderzoek zou kunnen zijn Volvobezitters hun auto massaal verkopen als deze boven de 400.000 kilometer komt en dat bezitters van andere merken dit niet doen. Maar aangezien dit statische moeilijkheden oplevert, ga ik er maar vanuit dat dit niet het geval is!
)
Ik voerde bij autotrack.nl in dat ik op zoek was naar een benzineauto van elk willekeurig merk met een kilometerstand boven de 400.000. De resultaten waren opzienbarend, maar wel mijn voorgevoel bevestigend. Van de 42 gevonden wagens, waren er 30 Volvo's! Anders gezegd: 2 van die 3 pagina's stonden vol met Volvo's! Ik wist dat de Volvomotoren degelijk zijn, maar had nooit verwacht dat ze zó degelijk zouden zijn!

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/!at...rch.search
(ps. Een andere conclusie van mijn onderzoek zou kunnen zijn Volvobezitters hun auto massaal verkopen als deze boven de 400.000 kilometer komt en dat bezitters van andere merken dit niet doen. Maar aangezien dit statische moeilijkheden oplevert, ga ik er maar vanuit dat dit niet het geval is!
)
Waar het hart Volvo van is...