8 January 2010, 12:51
***t_blijft_behelpen*** schreef:B230FT blok of zelf een B234FT maken.
Zijn HEEL sterke blokken
Engine:
Volvo B230 with navy crankshaft
SPM H-profile connecting rods
Venolia pistons
16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas
Self made mechanical valve adjustment
Camshafts grinded by SPM
Double valve springs
Garret GT-40 turbo
Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor
Exhaust manifold manufactured in stainless steel
Wastegate with 50mm valve
Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels
Autronic engine management system and CDI ignition
Mercury F1 ignition coils
Self made Intercooler and watercooler
Power:
Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm
Torque:
Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm
Jongens, dit is allemaal leuk en aardig, maar als Sigi eerst nog een amazon moet aanschaffen, zou ik maar beperken tot een b230 blok..
Persoonlijk zou ik liever een nette combi hebben met een pittig B20 blok (R nokkenas, B20E kop, Dubb webers & 421spaghettipijp) hebben.
Bovengenoemd setje ben je ook al 1500euro kwijt. Komt er nog een bilsteinsetje + IPD setje bij, ben je in totaal al 2300euro kwijt.
Sigi, ik weet natuurlijk niet HOE handig je bent met motorswaps, anders is een B230 vast goedkoper en peur je er meer pks uit!
Groeten Boele
Groeten, Boele


![[Afbeelding: Manta_galleri11-1.jpg]](http://www.hilmersson-racing.com/bilder/Bildgalleri/Manta_galleri11-1.jpg)