7 January 2010, 16:15
Zoek maar eens goed in Zweden wat ze uit B20/B23 blokken halen ;D
De 1970 R-sport kit voor de B20 was 175 pk meen ik. Meer dan dat kan best lijkt me, maar kan ik geen advies over geven.
Er zijn diverse Volvo fanaten die met turbo 400+Pk hebben gehaald uit B20 blokken. Originele drijfstangen, krukas en zuigers (wel een puzzel uit B20 en B21/B19 delen lijkt me).
qua remmen is er spul aan te passen van de 240 en 164, dat is stevig spul. Zorg voor goede schijven/blokken, goede ventilatie (niet die stomme stofkappen er op) en wat andere kleine dingen en dan remt het behoorlijk. Weet niet tot hoeveel pk dat goed is, hangt ook erg van gebruik af (Elandrun? (heel licht op remmen), Nordschleife (zwaar op remmen)).
De achteras van de Amazon is kennelijk een zwak punt in de aandrijflijn. Daar zou ik ook naar kijken. Mss een 240 as, die kan passend gemaakt worden (brackets overzetten).
edit: zelf heb ik ook een Amazon (2 deurs). Wil er ook iets leuks mee doen. Denk aan B20 motor aanpassen en zorgen voor goede wegligging/remmen. Moet nog wel wat origineel lijken, ik doe niet aan veel chrome en bling bling.
De 1970 R-sport kit voor de B20 was 175 pk meen ik. Meer dan dat kan best lijkt me, maar kan ik geen advies over geven.
Er zijn diverse Volvo fanaten die met turbo 400+Pk hebben gehaald uit B20 blokken. Originele drijfstangen, krukas en zuigers (wel een puzzel uit B20 en B21/B19 delen lijkt me).
qua remmen is er spul aan te passen van de 240 en 164, dat is stevig spul. Zorg voor goede schijven/blokken, goede ventilatie (niet die stomme stofkappen er op) en wat andere kleine dingen en dan remt het behoorlijk. Weet niet tot hoeveel pk dat goed is, hangt ook erg van gebruik af (Elandrun? (heel licht op remmen), Nordschleife (zwaar op remmen)).
De achteras van de Amazon is kennelijk een zwak punt in de aandrijflijn. Daar zou ik ook naar kijken. Mss een 240 as, die kan passend gemaakt worden (brackets overzetten).
edit: zelf heb ik ook een Amazon (2 deurs). Wil er ook iets leuks mee doen. Denk aan B20 motor aanpassen en zorgen voor goede wegligging/remmen. Moet nog wel wat origineel lijken, ik doe niet aan veel chrome en bling bling.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

