28 December 2009, 21:33
Een distributieriem kan volgens mij nooit een echt zwak punt zijn zolang je hem maar tijdig vervangt.
Als hij afknapt is dat bij de meeste motors een heel zwak punt. ;D
Ik heb een D24 in m'n 240 en een D24T in men 740 en buiten enkele ouderdomskwalen niet echt problemen tot nu toe. Belangrijk is om ze tijdig van genoeg olie te voorzien en het koelvloeistofpeil in de gaten te houden. Ze kunnen slecht tegen overhitten dus dat is wel een belangrijk punt.
Als je een snelle rijder bent raad ik aan om een D24T of D24TIC te zoeken. En zelfs daar moet je geen wonderen van verwachten. Het zijn nu eenmaal oude diesels. Maar er is wel een groot verschil tussen geblazen en ongeblazen versie.
Ik hou persooblijk echt van het geluid dat die motors maken. Zalig gewoon. Ik heb een benzine versie 740 staan en daar rijd ik veel minder mee dan et men diesels ook al ligt hij op LPG.
Groeten uit Belgie.
Als hij afknapt is dat bij de meeste motors een heel zwak punt. ;DIk heb een D24 in m'n 240 en een D24T in men 740 en buiten enkele ouderdomskwalen niet echt problemen tot nu toe. Belangrijk is om ze tijdig van genoeg olie te voorzien en het koelvloeistofpeil in de gaten te houden. Ze kunnen slecht tegen overhitten dus dat is wel een belangrijk punt.
Als je een snelle rijder bent raad ik aan om een D24T of D24TIC te zoeken. En zelfs daar moet je geen wonderen van verwachten. Het zijn nu eenmaal oude diesels. Maar er is wel een groot verschil tussen geblazen en ongeblazen versie.
Ik hou persooblijk echt van het geluid dat die motors maken. Zalig gewoon. Ik heb een benzine versie 740 staan en daar rijd ik veel minder mee dan et men diesels ook al ligt hij op LPG.
Groeten uit Belgie.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

