28 December 2009, 19:31
TheSaint77 schreef:fijn dat jij wel weet hoe het moet flip, echt leuk voor je.
flip_21 schreef:Maarja, we zitten hier tussen de volvo liefhebbers, nietwaar? Ik zou maar vooral de mooie auto's slopen, die 960 is waarschijnlijk 100x mooier dan al die wrakken die mensen hier rijden
Mag ik je tot slot een aantal tips geven: Wat jij mooi vind, vind een ander oerlelijk. Respecteer dat. En als je ervaringen hebt mag je die best delen, maar zoals ik al zei hoef je niet meteen iemand of iemands plannen af te kraken omdat jij het zonodig beter weet. Misschien kun je dan beter vertellen wat jou ervaringen zijn en een fatsoenlijk advies geven waar geen waardeoordeel aan vast zit, maar een ander wel wat aan heeft. Dat is volgens mij een stuk volwassener.
Ja, op zich mee eens.
toevoeging: dat ik/wij al diverse van deze auto's voor 75% in de container hebben zien verdwijnen, alleen voor het flebegeerde blok, dat, zoals aangegeven best na te bouwen is. Toon was dan misschien wat minder vriendelijk, maarja, er zit een stukje internet tussen, wanneer we hier om de tafel zaten was het waarschijnlijk niet zo overgekomen

zoals ie al aangaf, bij slopen, veel onderdelen raak je niet kwijt. ervaring na slopen van 5 schadewagens thuis en diverse andere bij bevriend bedrijf. Dat is eigenlijk de grootste drijfveer om niet te snel te slopen. De kosten heb je er niet snel uit.
DopdeDouwer schreef:Rustig aan, geen ruzie maken in de showroom hier.
Ik had de opmerkingen van Flip al met een korrel zout genomen. Ik ben het trouwens gewoon met de kern van zijn boodschap eens. Slopen van een auto/volvo is altijd zonde, het "zonde gehalte" is hoger naar mate een volvo zeldzaam is. Maar zeldzaamheid/ emotione waarde staat helaas niet garant voor een economische waarde. Sterker nog in dit geval is de gebruikswaarde (vaste lasten) van de auto erg hoog waardoor behoud sowieso niet wordt gestimuleerd.
TheSaint77 schreef:Daar ben ik het dan wel in grote lijnen mee eens. Maar het is de toon die de muziek maakt.Mooie afsluiter.
mee eens. zelf zou ik ook wel een auto kunnen slopen als ik de motor nodig had. van de andere kant kun je voor de prijs van een 960T ook weer veel motor bouwen.
Wanneer je echt bijna alles overzet, dan is het echt niet zon probleem om die 960 er voor te slopen. maar wanneer alleen het blok er in gaat en de rest niet (niet de injectie, gedeelte ophanging etc) dan is het minder waard om eeb auto er voor te slopen.
Zoals altijd 2 kanten van het verhaal

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni