17 December 2009, 13:53
DopdeDouwer schreef:Dat steuntje voor het spuitstuk is wel een typisch gevalletje geworden.
Als ik de foto zo zie is het veel handiger om het stangetje naar de motorsteun te laten lopen. (een foto is maar een plat ding, dus misschien is het in het echt helemaal niet handig.)
Een vroege 140 is volgens mij van '69-'70. Maar als je toch een andere radiator (en slangen) gaat nemen... waarom zou je je beperkten tot de oude modellen. Er zal best is van productverbetering in de modellen zitten. Dus van een "late-140"of 240 is misschien beter.
Qua montage punten zal het 1op1 passen of makkelijk aan te passen zijn. De slangen wil je waarschijnlijk toch al vervangen.
Hoi,
Het steuntje op deze manier maken was de eenvoudigste methode. Hiermee ben je in een half uur klaar incl het verven.
Als je goed naar de steun kijkt zie je dat het bovenste gedeelte moeilijk te buigen is. (ongeveer 2mm dik staal)
Wat betreft de radiateur: Ik heb niet zo gek veel ruimte en wil graag de originele kap behouden die aan de radiateur geklikt zit..
Zie overigens op sommige fora dat er mensen zijn die hun radiateur laten opfrissen dmv een nieuwe koelblok. Wat zou zoiets kosten?
Het lijkt me nu nog vrij eenvoudig om iets te ondernemen mbt de radiateur. Anders moet ik straks weer van alles uitbouwen..
Groeten,
Boele
Groeten, Boele