15 December 2009, 21:53
Heb de klepspeling gemeten. De voelermaat die ik gebruikt heb had intervallen van 0,05 mm (is dat normaal?). Ben alleen bij cilinder 1 zo netjes geweest om het (letterlijk) volgens het boekje te doen door de markering op de poelie en de stand van de rotor te gebruiken om zo het BDP te vinden. De rest heb ik gedaan op de manier zoals eerder in deze draad gelinkt is. De motor was lauwwarm.
Van voor naar achter:
U: ,20 !
I: ,35
U: ,25 !
I: ,30
U: ,20 !
I: ,45
U: ,40
I: ,45
Ik vraag me af of die kleine spelingen vaker voorkomen en of deze ook, net als te ruim gestelde kleppen, een schuddend blok tot gevolg hebben.
Van voor naar achter:
U: ,20 !
I: ,35
U: ,25 !
I: ,30
U: ,20 !
I: ,45
U: ,40
I: ,45
Ik vraag me af of die kleine spelingen vaker voorkomen en of deze ook, net als te ruim gestelde kleppen, een schuddend blok tot gevolg hebben.
244 DL '76