Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkende verstuiver?
#2
Een D24 verstuiver heeft geen afdichtingen in de vorm van o-ringetjes,papier of wat dan ook.
De afdichtingen worden gerealiserd door zeer nauwkeurig geslepen metalen vlakken die door het verstuiverhuis/huls zo strak op elkaar gedrukt worden dat het de verbinding afdicht.

Een lekkage kan veroorzaakt worden doordat een verstuiverleiding te strak is aangehaald, de conus die de leiding afdicht t.o.v. de verstuiver kan de bovenkant van de vertuiver doen scheuren waardoor lekkage ontstaat.
Wat trouwens nog aannemelijker is is dat de leiding zelf lekt, bijvoorbeeld dicht bij de verstuiver en de verstuiver zelf nat maakt.
Vaak is men in de verleiding de wartels en de verstuiver zelf nog eens flink aan te halen,wat helaas maar zelden helpt.
Je kunt natuurlijk even voelen of alles nog normaal vast zit maar overdrijf het niet!

LET OP HOUDT BIJ DRAAIENDE MOTOR NOOIT JE HAND BIJ EEN LEKKAGE OM DEZE TE TRACEREN, LEKKENDE BRANDSTOF WORDT ONDER ZULKE HOGE DRUK VERSTOVEN DAT HET MAKKELIJK IN DE HUID DOORDRINGT EN EEN BLOEDVERGIFTIGING VEROORZAKEN KAN!!

Je hebt gelijk de voorverwarming uit te sluiten, een warme diesel moet gewoon vlot aanslaan.
Toch is het een raar probleem,je motor zou gewoon op 5 cilinders moeten starten en de lekke verstuiver in korte tijd ontluchten.
Heb je een doorzichtige brandstof-aanvoerleiding tussen je filter en inspuitpomp dan kan je iemand laten kijken of er soms lucht meegezogen wordt als de motor gestart wordt.

Je zou eens naar een stoomcleaner kunnen rijden en je motor goed schoon spuiten.Dan starten en goed kijken waar de lekkage nu precies gelocaliseerd is.Ik zal ondertussen ook nog eens nadenken over andere mogelijke oorzaken.

INGEVING; als je de motor af zet, loop dan gelijk eens door naar je tankdop en draai deze los met je oor er naast.Als de tankontluchting verstopt zit zal je de tank lucht horen aanzuigen en zit daar mogelijk de oorzaak.de motor slaat immers slecht aan als hij kort stilstaat (tank is dan nog het meest vacuum) Als de motor langer stilstaat slaat hij wel beter aan (tank heeft inmiddels wat lucht aan kunnen zuigen en onderduk/vacuum neemt af waardoor de motor weer makkelijk diesel aan zuigt)

Maar ja dan zit je nog steeds met die lekkage, maar traden beide symptomen wel tegelijk op of was de lekkage er al langer????
Antwoord


Berichten in dit topic
Lekkende verstuiver? - door Volvodiesel - 7 December 2009, 18:53
Lekkende verstuiver? - door 240diesel - 7 December 2009, 20:43
Lekkende verstuiver? - door Volvodiesel - 7 December 2009, 20:53
Lekkende verstuiver? - door 240diesel - 7 December 2009, 21:02
Lekkende verstuiver? - door Volvodiesel - 7 December 2009, 21:11
Lekkende verstuiver? - door 240diesel - 7 December 2009, 21:23
Lekkende verstuiver? - door Volvodiesel - 7 December 2009, 21:33

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)