30 November 2009, 13:16
Ik rij sinds mei dit jaar in een 850 waarvan de snelheidsmeter niet werkt... was enigszins bevreesd voor het geflits maar tot nog toe nog geen schrijven uit Ljouwert mogen ontvangen :-X Hij rijdt namelijk wel lekker... en vlot.
Juist. En laten we wel wezen, hoe lullig ook, een bon betekent dat je je niet aan de regels gehouden hebt. :-* Nou heb ik (ik geloof net als de meeste mensen hier...) een grondige hekel aan de verkeersregel-fundamentalisten die staan te flitsen als ze hun quotum voor de maand nog niet gehaald hebben. Het argument van verkeersveiligheid is daarbij ergens in het euro-gekleurde regel-oerwoud ten onder gegaan. Meer controleren levert niet per definitie een verkeersveiligere situatie op. De mooiste illustraties daarvan zijn de gemeenten waar ze het gros aan verkeersborden binnen de bebouwde kom weggehaald hebben, met een veiligere omgeving als gevolg! Minder ongelukken, minder ergenis: perfect.
Flitsen en controleren mag van mij. Maar laten ze dat dan wel doen op plaatsen en momenten waar het ook daadwerkelijk veiligheid oplevert en niet alleen euro's >
Marc1970 schreef:Ik wil ook wel eens harder dan toegestaan, daar heb ik wat op gevonden in de vorm van een (vul hier uw autotype in) autotragic. Ik beperk me nu tot het zo hard mogelijk de bocht omrijden, daar is voor zover ik weet nog geen verbod voor. Evenmin als voor met je hoofd uit het raam rijden, koffie drinken onder het rijden, met de kachel voluit rijden, in de achteruit schakelen bij het stoplicht, piepend remmen, een rondje om Rotterdam rijden, ach je mag zoveel in dit mooie land.
Juist. En laten we wel wezen, hoe lullig ook, een bon betekent dat je je niet aan de regels gehouden hebt. :-* Nou heb ik (ik geloof net als de meeste mensen hier...) een grondige hekel aan de verkeersregel-fundamentalisten die staan te flitsen als ze hun quotum voor de maand nog niet gehaald hebben. Het argument van verkeersveiligheid is daarbij ergens in het euro-gekleurde regel-oerwoud ten onder gegaan. Meer controleren levert niet per definitie een verkeersveiligere situatie op. De mooiste illustraties daarvan zijn de gemeenten waar ze het gros aan verkeersborden binnen de bebouwde kom weggehaald hebben, met een veiligere omgeving als gevolg! Minder ongelukken, minder ergenis: perfect.
Flitsen en controleren mag van mij. Maar laten ze dat dan wel doen op plaatsen en momenten waar het ook daadwerkelijk veiligheid oplevert en niet alleen euro's >

164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)

