25 November 2009, 04:12
Hoi, Michiel,
niet alle 240'ers hebben EGR. Dit is te herkennen aan een wirwar van gekleurde slangetjes, meest aan de rechterzijde van de motor (als je ervoor staat...
) Mijn B230K heeft het dus wel, maar een fotootje maken, dat zal nu niet lukken. (Beetje donker) Ik heb je post doorgelezen maar kon niets ontdekken over het motortype. (Staat vaak op een sticker bovenaan op het distributiedeksel)
Ik durf je niet te zeggen of verwijderen de oplossing is. Het kan bij lekkage van ÃÂÃÂn of meerdere slangetjes voor een valse luchtstroom zorgen (alles is vacuum) maar dan zou hij m.i. ook op benzine dat probleem moeten hebben. Overigens heb ik er wel aan gedacht (ook hardop hier) om het eraf te gooien, maar omdat de mijne gewoon goed loopt, heb ik daar van af gezien. (don't fix it if it ain't broke)
niet alle 240'ers hebben EGR. Dit is te herkennen aan een wirwar van gekleurde slangetjes, meest aan de rechterzijde van de motor (als je ervoor staat...

Ik durf je niet te zeggen of verwijderen de oplossing is. Het kan bij lekkage van ÃÂÃÂn of meerdere slangetjes voor een valse luchtstroom zorgen (alles is vacuum) maar dan zou hij m.i. ook op benzine dat probleem moeten hebben. Overigens heb ik er wel aan gedacht (ook hardop hier) om het eraf te gooien, maar omdat de mijne gewoon goed loopt, heb ik daar van af gezien. (don't fix it if it ain't broke)
`88 245, B230K, M47