24 November 2009, 18:07
Op zich vind het wel geinig om samen wat aan motoren te knutsen maar ik woon 130 km westwaarts.
Om te beginnen kan je de speling meten, koop een voelmaatje en haal het kleppendeksel eraf. Eerst alle moertjes eraf, dan een paar keer zijwaarts duwen, dan komt de pakking los en meest blijft-ie aan het deksel plakken en kan je hem er zonder scheuren afhalen.
Dan ga je eens kijken welke nokken omhoog staan (makkelijk zo'n bovenliggende nokkenas) en schuif je 0.3 maat eronder. Flink doorduwen want onder de nokvolger zit een rubber dempertje wat de speling verkleint en gemakkelijk valse metingen geeft. Gaat het echt niet neem je 0.25, gaat het makkelijk neem je 0.35, enzovoorts en zo verder.
Hier (op pag. 5) heeft iemand zich uitgeleefd met het fototoestel: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...&start=100
Hier nog ÃÂÃÂn dichter bij huis: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=1385.0
Om te beginnen kan je de speling meten, koop een voelmaatje en haal het kleppendeksel eraf. Eerst alle moertjes eraf, dan een paar keer zijwaarts duwen, dan komt de pakking los en meest blijft-ie aan het deksel plakken en kan je hem er zonder scheuren afhalen.
Dan ga je eens kijken welke nokken omhoog staan (makkelijk zo'n bovenliggende nokkenas) en schuif je 0.3 maat eronder. Flink doorduwen want onder de nokvolger zit een rubber dempertje wat de speling verkleint en gemakkelijk valse metingen geeft. Gaat het echt niet neem je 0.25, gaat het makkelijk neem je 0.35, enzovoorts en zo verder.
Hier (op pag. 5) heeft iemand zich uitgeleefd met het fototoestel: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...&start=100
Hier nog ÃÂÃÂn dichter bij huis: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=1385.0
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969