22 November 2009, 19:46
Vanaf '86 zijn alle chassis van Volvo verzinkt volgens mij, dus een grote problemen met roest zul je niet hebben. Echter zijn uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
De 6-inlijn (VW blok) zijn de diesel blokken en de V6'en heb je alleen op benzine en zijn van origine PRV blokken en zijn ook gebruikt in Renaults. Die laatste hadden volgens mij problemen met vroeg versleten nokkenassen.
EDIT: jaartal aangepast ivm mogelijke verwarring
De 6-inlijn (VW blok) zijn de diesel blokken en de V6'en heb je alleen op benzine en zijn van origine PRV blokken en zijn ook gebruikt in Renaults. Die laatste hadden volgens mij problemen met vroeg versleten nokkenassen.
EDIT: jaartal aangepast ivm mogelijke verwarring
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412

