22 November 2009, 14:17
skidje schreef:Nooit van gehoord. Misschien dat je gewoon teh ard reed en het maar net kon voor-remmen?Ik rijd eigenlijk nooit te hard met die spullen achterin. Je kunt het lastig uitproberen van te voren, maar je weet nooit wat er gebeurd met de lading als je een noodstop moet maken of in je voorganger kleunt. Ik zat er hooguit te kort op, maar dan was dit weer een wijze les.
Funsdaf schreef:De 240 heeft bij de achteras remkrachtbegrenzers. Maar die werken voor zover ik weet niet lastafhankelijk.
Dan heb ik die dus gezien. Een cylindertje per remleiding tegen de bodem van de auto net voor de achteras. Eens kijken of die te verstellen zijn.
Funsdaf schreef:Zit niet een (of meerdere) van je zuigertjes vast van de remklauwen?Ik heb de remmerij nagezien voor de APK (Beetje zonde van de tijd als hij daarop afgekeurd zou worden) en niets gezien. Misschien dat er in 2 weken iets veranderd is, maar aangezien ik er op het moment dagelijks gebruik van maak en de remvloeistof deze zomer volledig is vervangen verwacht ik dat niet. Ga toch nog eens kijken,,,,,,,
Zeker als er achter een zuiger vast zit zul je dat met zwaardere belading gaan merken.
Funsdaf schreef:200kg vindt ik overigens niet echt zwaar beladen.Is het ook niet. Was een klein setje. Ik zal eens een fotootje zoeken waarbij hij tot het dak en achterklep is beladen. Het gewicht is dan schatten, maar komt dan kort bij de maximum belading van de auto.
Ik baal er een beetje van: Afgelopen zomer v.w.b. de remmen alles vervangen wat slecht of twijfelachtig was, de auto remt leeg zonder een probleem (tot aan 4 geblokkeerde wielen toe) maar naar nu blijkt toch niet zoals het hoort.
Bedankt voor het meedenken!
`88 245, B230K, M47