17 November 2009, 22:07
de volvo/fords die uit de fabriek E85 mogen zijn een grap. MINDER vermogen met ethanol. Nu wil ik echt niet gaan rondbazuinen dat ethanol het beste is dat de mens ooit is overkomen (als brandstof dan), maar het heeft zeker enkele voordelen tov benzine. Ook enkele nadelen hoor. Zoals je zelf zegt het verbruik. En de beschikbaarheid.
Het voordeel dat ik gemerkt heb is dat de motor gewoon beter loopt. En of dat tussen de oren zit of niet, de snelheidsmeter liegt niet. nu kan ik zonder problemen bij 1000 rpm ind e 2e versnelling wegrijden van een rotonde, eerst ging dat met brommen etc (dus deed ik dat niet). Daarnaast is de auto wel wat sneller geworden. Ik heb geen voor/na vermogensmeting gedaan, dat is er nooit van gekomen. Dat ie harder optrok is wel duidelijk te merken bij testen op autobaan heuvels.
onderhoudskosten, waarom zouden die verdubbelen? misschien wat vaker oliewisselen? 35 euro heb je wel een oliewissel gedaan.
aanpassing is inderdaad nodig. mijn eerste aanpassing heeft welgeteld 25 euro gekost voor een setje injectoren...
Het voordeel dat ik gemerkt heb is dat de motor gewoon beter loopt. En of dat tussen de oren zit of niet, de snelheidsmeter liegt niet. nu kan ik zonder problemen bij 1000 rpm ind e 2e versnelling wegrijden van een rotonde, eerst ging dat met brommen etc (dus deed ik dat niet). Daarnaast is de auto wel wat sneller geworden. Ik heb geen voor/na vermogensmeting gedaan, dat is er nooit van gekomen. Dat ie harder optrok is wel duidelijk te merken bij testen op autobaan heuvels.
onderhoudskosten, waarom zouden die verdubbelen? misschien wat vaker oliewisselen? 35 euro heb je wel een oliewissel gedaan.
aanpassing is inderdaad nodig. mijn eerste aanpassing heeft welgeteld 25 euro gekost voor een setje injectoren...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

