5 November 2009, 22:58
hier bestaat al een heel topic over. Een vroege 240 heeft dezelfde sponning als een late 140. Allebei een plakruit, een latere 240 is net weer groter maar wel toe te passen, echter in combinatie met de juiste lijst. idd, de 240 lijst met "kunststof"rand is goed te gebruiken (minder origineel uiyterlijk)
Een ruitrubbersponning is in zoverre anders dat de binnenrand, dus de grote van de opening, net ff kleiner is, maar daar kun je een plakruit inzetten met de plastic clips. Andersom dus niet.
De sponning voor ijzeren clips is vaak een boosdoener, dwz, clips roesten, en tegen die tijd dat er eentje weg is en je komt er achter dat er water binnenkomt omdat het weggeroeste beugeltje een opening veroorzaakt, is vaak de sponning ook al aangetast. Ben je op tijd en gebruik je vervolgens plastic, al dan niet met de nieuwe of oude sierlijst, dan heb je mazzel.
Dan als laatste, de afmetingen van rubber of plakruit komen niet overeen, het scheelt maa weinig maar is verschillend. De plakruit is een fractie groter omdat ie niet gevat wordt in rubber maar iets meer draagvlak nodig heeft om geplakt beter af te sluiten en ook de functie stevigheid van carrosserie aan moet kunnen.
Een ruitrubbersponning is in zoverre anders dat de binnenrand, dus de grote van de opening, net ff kleiner is, maar daar kun je een plakruit inzetten met de plastic clips. Andersom dus niet.
De sponning voor ijzeren clips is vaak een boosdoener, dwz, clips roesten, en tegen die tijd dat er eentje weg is en je komt er achter dat er water binnenkomt omdat het weggeroeste beugeltje een opening veroorzaakt, is vaak de sponning ook al aangetast. Ben je op tijd en gebruik je vervolgens plastic, al dan niet met de nieuwe of oude sierlijst, dan heb je mazzel.
Dan als laatste, de afmetingen van rubber of plakruit komen niet overeen, het scheelt maa weinig maar is verschillend. De plakruit is een fractie groter omdat ie niet gevat wordt in rubber maar iets meer draagvlak nodig heeft om geplakt beter af te sluiten en ook de functie stevigheid van carrosserie aan moet kunnen.